2012. március 17., szombat

A lakberendezés nem luxus, csupán önkifejezés


Azt hiszem minden a nagyszüleim cseresznye fájának a tetején kezdődött, - a fán, amelyről nem tudtam lejönni. A levegőben lógattam lábaim, és tervezgettem az újabb paplan sátrunkat. A kusza képzelgések álmokká nőttek, álmokká, amelyek azért annyira nagyszerűek, mert minden egyes nap valóra válnak. Mikor elkészítek valamit, egy rajzot, festményt vagy dobozt, érzem a szívemben zengő  harsonákat, amelyek a győzelmet hírdetik, és a tűzijátékot, ami egy újabb  álom beteljesülését jelenti. Apró örömök ugyan, de ez kell a mindennapok boldogságához számomra. :)







Hogy mi a lakberendezés? Az, ami otthonossá teszi a környezeted, ami segítségével olyan teret alakíthatsz ki, amelyben jól érzed magad. Ahogy nincs két egyforma ember, nincs két egyforma álom, mindenki másképp rendezi be saját kis világát. Nem kellenek hozzá milliók, diploma vagy sok kézügyesség. Csak a szívedre kell hallgatnod, és olyat készíteni, ami igazán TE vagy. :)








Ahogy az öltözködésben, a frizurákban, és zenék között is, itt ugyan úgy megtalálhatóak a különböző trendek, stílusok. Hiszen ez egy újabb módja annak, amivel kifejezheted az egyéniséged.










Más emberekhez hasonlóan én is állandóan változok, minden nap, minden szó, érintés csiszol rajtam egy kicsit, de nem forgat ki önmagamból. Így persze, hogy nap mint nap egészen apró lépésekben változik az ízlésem is. Emiatt igyekszem a környezetem változtatni, mindig önmagamhoz igazítani.
Ha te is egy folyamatosan változó egyéniség vagy, talán hasznos lehet neked az én praktikám. A falak semleges színűek, a bútorok egyszerűek és praktikusak. Nem, itt még nincs vége. Én főként a kiegészítőkkel alakítom a környezetem, mert sokkal egyszerűbb pár függönyt, ágyneműt lecserélni, mint az egész szobát újra vásárolni. A stílusos szobához nem kell sok pénz, csak jó ötletek.









Egy szoba kialakításánál először is figyelembe kell vennünk az adottságait. Kicsi? Nagy? Fényes netán sötét? El kell döntenünk, hogy a szoba milyen funkciót fog ellátni. Egy nappalinak  t á g a s n a k  és derűsnek kell lennie, ahol szívesen töltöd a szabadidőd, és ahova leülhetsz beszélgetni a barátaiddal. Ezzel szemben egy hálószobának nyugodtnak, a konyhának praktikusnak, míg egy fürdőszobának frissítőnek kell lennie, szerintem...

Néhány kedvelt stílus, ami közel áll hozzám:

Mediterrán



Olaszország az egyik kedvenc országom. Hihetetlenül édesek az apró, szűk macskaköves utcák, természetes kő alapanyagok, zöld növények.. imádom!:) Mikor buszozok, és nincs semmi, amivel elfoglalhatnám magam, akkor házat építek a fejemben. Ez egy jó elfoglaltság, ajánlom mindenkinek. ;) A legtöbbször mediterrán házat képzelek el, aminek falai beszívták az örökös napsütés boldogságát.. csodálatos. :)


A stílusra jellemző vonások: Természetes alapanyagok, fa és kő, sok növény, főleg leanderfélék, meleg színek, mediterrán cserép, barátságos összkép.




Romantikus

Ez a másik kedvencem. Erről a stílusról Franciaország jut eszembe, a kecses ablakokat keretező kovácsoltvas erkélyeivel. Az egész olyan megfoghatatlan, de mégis bájos. Mostanság főleg ebben a stílusban gondolkodok, mert vonz az elérhetetlensége.:)

Jellemzői: Kusza vonások, világos pasztellszínek, légiesség, elegancia, világos terek sok tükörrel és ablakkal.





Retro

Ez a stílus mostanában nagyon felkapott, de nem is csodálkozom, hiszen sokakat magával ragad a fiatalos élet vidámságával. Ez a stílus az előbbiekkel ellentétben nem a természetességre törekszik, inkább a színek minél futurisztikusabb kombinációjára. Szerintem nagyon vidám, és bohókás:). Apró lepukkant lakásokat is meg tud tölteni élettel.

Jellemzői: feltűnő színek és minták, mesterséges megvilágítás, műanyag berendezési tárgyak






Művészi

Természetesen ilyen stílus nem létezik, legalábbis én nem hallottam róla. Ez alatt azt a mester művet értem, mikor több lakberendezési stílust olyan arányban kevernek, hogy az a tökéletes összhatást hozza létre. Nagyon kevés ilyennel találkoztam életemben, de amit láttam.. egyszerűen lenyűgöző. :)





Persze ezeken kívül megszámlálhatatlanul sok lakberendezési stílus létezik, és évekig sorolhatnám a szépségüket. ;)

De ami a legfontosabb: Nem kell sok pénz a változtatáshoz, csupán kreativitás. Bútorokat nemcsak újonnan szerezhetünk be, én például a régiségek híve vagyok. Nagyon jó megoldás, ha a neten nézelődünk, például a TeszVeszen. Szuper dolgokat találhatunk az eredeti ár töredékéért, ráadásul megkíméljük magunkat a fáradságos mászkálástól, ami a bútor kiválasztásával jár együtt. Találsz különleges lakásdekorációkat


sőt, igazi kincsekre bukkanhatsz a bútorok között.


Ne feledd, a lakberendezés nem luxus, hanem önmagad kifejezésének művészete.

Ez a bejegyzés a
TeszVesz blogger versenyén indul: www.teszvesz.hu/bloggerverseny
Jelentkezz Te is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése